The StarMan Story 6


 The StarMan

Här kommer fortsättningen på The StarMan Story, och en resa genom mina Pontiacs fram till idag.
Vid den här tidpunkten hade jag träffat en tjej och började Going Steady så att säga.
Den blonda tjejen med hästsvans blev min en sommarkväll i juli. 

Trots att jag var helsålld på 50-talet och bara lysnade på musik från denna period så valde jag modeller från
60-talet. (kommer ihåg en brud som stoppad in ett diskoband i bandspelaren, det slängde jag ut).

Nu hade jag siktet inställt på en fullsize bil. Skulle ha en Bonneville 65 cabbe.
Lade ut diverse trådar och så blev det napp, en handlare hittade en vettig bil i USA och jag betalade 10 laxar i handpenning men plötsligt ringde handlaren och sa att bilen blivit stulen, men han hade hittat en Catalina Cab som han skulle ta hem istället.

Jag var inte så road över detta men åkte i alla fall och kollade in bilen, en hyfsad bil med hål i golvet
taskig lack och motorn behövde en genomgång.
han skulle lacka bilen renovera motorn sen fick jag bestämma mig om jag ville ha denna, få handpenningen tillbaka eller han skulle leta upp en ny.

När bilen var lackad, motorn gick som en klocka, ny cabb, nya fälgar, och samtidigt stod ett par andra gamar och hängde runt bilen med stålar i fickan, så kunde jag inte backa ur.



1965 Pontiac Catalina Convertible

To Be Continued



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0