The StarMan Story 8



 The StarMan


Här förtsätter storyn om the StarMan som nu även fått sin Kompanjon StarGirl.

Här fortsätter storyn om åren 1981-82 Och vår Pontiac Catalina Cabbe.

Denna catalina cabb var en dröm att köra och åka i och vi lade många mil med denna bil
till olika evenemang.
Något som dessa pontiac 389 motorer är kända för är den fabulösa bensinförbrukningen.
Längfärd låg på 1,1 liter milen.



Jag lade ner en hel del jobb på dena bil.
Lackerade underedet, Fixade till motorummet, och fixade till inredningen i mild custom stil. 
Jag satte i elhissar, elsäte, dubbelt avgasystem, och en del annat småfix.

Bilen finns även i reportage i Power Magazin 1983.

Vid denna tidpunkt fanns det 3 kända Catalina 65 cabbar i sverige varav en grön blivit sveriges snyggaste bil ett par år tidigare.



Miss Catalina 1982

To be Continued




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0