1.MAJ

Har slitit som hund med bardisken hela dagen och klockan har passerat 9 på kvällen och har precis
tvagat av mig, skall nu intaga lite kaffe.

1a MAJ ahhh En härlig dag för oss i bilkretsar, men inte riktig lika kul som förr.

Förr, dvs när man hade vinterbil och sommarbil på samma försäkring för att samla bonus
och man var fattig så var ju första Maj dagen D.
Vi brukade samlas i klubbstugan eller på Parkeringsdäcket vid Domus och som genom ett trollslag
försvann alla med sina vinterbilar i alla riktnigar tiil centralgarage, egna garage och uppställningsplatser.

Klockan 5 över tolv på natten kom så alla glidande tillbaka med sina jänkebilar och lyckan var komplett.
Det fanns inte heller 1000 evenemang att sortera melan utan man kunde i lugn och ro planera sommarens
aktiviteter utan att känna stress att man inte skulle hinna med.

Idag kan man glida vilken solig dag som helst och säsongen startar vid påsk om inte tidigare och tycks aldrig
ta slut.



Vi tog i alla fall ut Safari 58.an på en liten tur ner till Åhus och crusade på kullerstensbelagda
gator och spanade in båt utbudet längs med hamnen.
Det här huset har hängt med ett tag och kringlan på hushörnan skvalrar om en tidigare
aktivitet.

50 meter bakom bilen bor en snubbe som har en av Helgonets orginalbilar, just det en vit
P1800 men den var inte ute idag.

Ha en bra kväll
Clinen
2010-05-02 @ 09:39:50
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Den bilen är bara sååååå underbar! Jag tror faktiskt att jag är lite kär i den. Gillar både färg och form. En sådan hade varit en perfekt familjebil och den är säkert rolig att bil-campa med! =)

Mercury
2010-05-02 @ 13:00:55
URL: http://bybon.blogspot.com/

En trevlig tradition det där med att byta bil 1a maj, det är kanske därifrån 1a majrundan också kommer en tradition som håller i sig men igår var de nästan inga som körde runt häruppe eftersom det regnade blåste och slutligen snöade innan kvällen var slut.

the StarChief
2010-05-02 @ 21:55:01
URL: http://starchief.blogg.se/

Clinen: Den kan lätt bli din, och det är en suverän campingbil.

Merc; huj snö då åkte inte cabben ner i alla fall.

Mercury
2010-05-02 @ 22:41:06
URL: http://bybon.blogspot.com

Har ett problem med Parisiennen läste på wikipedia att högerstyrda har samma instrumentering som Impala65 jag har fotat och undrar om det är så och det undrar Larsson också. Kan du hjälpa oss? Se min sida.



(Jag var otydlig Majrundan är en MC sväng ordnad av SMC men det var samma sak där med försäkring - ställa på i maj)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0