Elvis Film 5 "1960 GI BLUES"

Här fortsätter mina resensioner av ELVIS filmer.

1958 Gjorde Elvis militärtjänst i Tyskland och väl hemma därifrån
var det dags för filmandet igen.

Den 5:e filmen är GI BLUES 1960





Filmen utspelar sig just i tyskland och handlar om Elvis som gör militärrekryt där
och spelar lite extra på pubar och skall väl tillsammans med några andra polare
öppna ett hak hemma i USA när lumpen är över.

Trasselstoryn är att på Cafe Europa i Hamburg jobbar en böna som danserska, och som ingen
lyckats charma så det sätts ett vad att om Elvis kan tillbringa en natt ensam med Lilli så är det
vadet vunnit. Mycket pengar i potten.
Jag tycker att  Elvis har nu blivit lite mjukare och slagasmåls scenen på den tyska krogen
är mer ett bunkaslagsmål än tidigare personligt agresiva Elvis.

Brudarna i filmen som jag alltid spanar in lite extra är Lilli som spelas av Juliet Prowse
som har minst lika snygga ben som Betty Grable.



Juliet Prowse





En anna tjej som har det ihop med en av Elvis kompisar är
Sigrid Maier.


Längst till vänster.

I mitten Den tredje tjejen som också jobbar på cafe Europa som en
annan av Elvis polare får ihop det med och hon delar lägenhet med Lilli. Trassel.
Italienskfödda Letícia Román.


 
Den här filmen är en av mina ungars favoritfilm och om ni undrar vem
som kom på ordet Ös så är det faktist Elvis när han sjunger med några
lokala musikanter på en restaurang.
Han säger till dom att det behövs lite us (ös) och sen drar han igång en av
mina favoriter Tonight Is Right For Love. Och Elvis avslutar med att säga
Thats Us (utalat ös).
De ni, det visste ni inte va?? om ni klickar på låtlänken nedan så hör ni
just detta inlägg.

Och naturligtvis så förlorar Elvis vadet men vinner Flickan, snyft hulk hulk.



Till den här filmen kom ett soundtrack som hette samma som filmen.

Vad Tycker jag då om denna rulle.

Ok story men ett litet bottenapp när han sjunger på en dockteater.
Lilli-Juliet är bra.

Bra låtar; mina favoriter är Tonight Is Right For Love

http://www.youtube.com/watch?v=AGUzMQtPerg&feature=related

Shoppin Around är är också bra.

http://www.youtube.com/watch?v=5MIwPlMCMDA&feature=related

Betyg 7(10)

PS Britt Ekland är med i en ruta som rödhöring.

Clinen
2010-05-21 @ 10:55:09
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Själv har jag knappt sett en halv film med Elvis och jag tyckte inte det var särskilt bra. Han skulle vara någon sorts fotograf på olika firmor och sprang mellan dem hela tiden. Mest rörigt och jobbigt tyckte jag.

The StarChief
2010-05-21 @ 18:57:25
URL: http://starchief.blogg.se/

C den filmen är lite tramsig men har några bra delar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0