En epok går i graven

Som ni säkert alla vet vid det här laget så kommer vi bilägare
inte längre att få något skattemärke att aplicera på våra bilar.

Man sparar miljoner årligen men inte får vi sänkt avgift för det,
kanske dags för protest.

Då jag letatde efter westernprylar igår  så hittade jag även ett par spår
från minnenas skrevor.



Den här lilla hållaren med ett skattemärke från back then.

När jag var liten och besökte bilskrotarna så brukade jag samla skattemärke för
oftast satt det kvar ett gäng gamla märken under det nyaste det var alltid spännande
att få ihop år och färger.

Det här har gulnat men man ser att det varit rosa. Man ser också det gamla bilnumret
och avgiften var 110 kronor.
Det här satt i en Opel jag hade.



Den här satt också i en gammal Opel jag haft, lite enklare hållare men denna har
behållt färgen.
Märket fick man själv klippa ut från den bifogade fakturan. Tänk när bilskatten låg
runt 66 kr. För den summan hade jag gärna klippt skattelappar idag speciellt med två
volvo med samma slutsiffra urghhh.

Jag vet inte vad stämpeln BP3 betyder, kanske någon annan historiker där ute som
vet.

Ni som följer min blogg tro inte jag ger upp men nu skall jag på föreningsuppdrag
till Riga för Flottans Mäns räkning och blir borta några dagar.

ha de bra. E



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0