" Pontiac Cruise På Datorn"

Jaha då var timmen sen igen ca 00:30 och dagen blev inte riktigt som planerat men ändå ok.
Fick jobbat lite på barspegeln och dess konstruktion, han med ett besök i antik källaren,
köpte lite färg, passerade brädgården och befriade dom från några pinnar samt ett besök
på Biltema för dom har sjyssta skruvar.

Sen kollade vi Die hard I för ungarna ville se en film och det fick inte vara 50-tal eller Western,
vilka typer va.

Jag hade planerat att ta Pontiacen på en stadstur ikväll men vädret gjorde att jag inte orkade.
Så nu sitter jag här och kollar på lite bloggar och gamla pontiac bilder.

Jag bifogar några härliga crusinbilder från USA vilket alltid gör mig på gott humör.



Svänger in med vår SuperChief hos en Pontiac dealer för att se om dom var på hugget
vilket dom inte var några sega ungdommar såg ut som ett flygande tefat landat.



Jag älskar dom här bilderna som man tar genom framrutan när man kör och man ser lite
motorhuv och annan trafik.
Här är jag på väg genom Bergen i Pennsylvania.



Här e vi på väg med min USA polares StarChief 63:a genom South Dakotas böljande
kullar. Det längsta jag och min tididgare respolare Johan mätte upp var 3,2 mil till nästa
kulle sen var det ännu en sträcka till nästa osv.



Deadwood South Dakota gammal westernhåla inte så länge sedan det gick en western
serie om just detta ställe. Undrar om inte det var här Wild Bill Hickock bleb skjuten.

Have a Good Night

Clinen
2010-05-16 @ 09:19:23
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Bilder genom en bilruta kan vara roliga. Westernstaden verkar ju lite häftig. Finns kanske fler där ifrån?

Larsson
2010-05-16 @ 10:31:53
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Trevliga bilder... och extra trevligt för oss som nästan inte varit längre bort än till Säffle...

the StarChief
2010-05-16 @ 11:07:16
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag skall se om jag kan gräva upp nägra fler bilder från Westernstaden och Larsson jag har inte ens varit i Säffle.

Patrik (lincolncadillac
2010-05-16 @ 16:22:59

Fler liknande bilder önskas!!!

the StarChief
2010-05-16 @ 20:43:06
URL: http://starchief.blogg.se/

It will come




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0