Nost 57" Dagens fynd"

Dags för ett besök i antik källaren.
Idag var dagen då jag skulle bestämma mig för taklampan  jag hängt undan i några veckor.
Jag kunde inte säga nej den är bara för fin. Ger ett jättebehagligt sken.



Jag liksom kände att jag skulle hitta något mer idag, och när jag när jag gick runt bland
hyllorna så plötsligt längst in bakom alla andra nya (stod inte här förra veckan) vasar stod den.
Handen liksom drogs till den som något magiskt.



Ända sedan vi köpte dom lägre faten i denna serie har vi känt att det skulle sitta 
perfekt med en liten vas att kompletera gruppen med.



Känns som familjen är komplett. Jag gillar när man har små grupper av samma
design.



Japp, den här gången skall jag inte glömma den lilla detaljen och ledtråden vem
som kan ha gjort dom.
Vet inte vad detta betyder men hoppas att några kunniga bloggkollegor kan
upplysa oss vad det är.

Clinen
2010-05-15 @ 14:22:45
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Den lampan hade jag inte heller kunnat motstå. Den var ju läcker. Får man fråga om den var dyr?



Jag har för övrigt också skaffat mig en ny lampa till vardagsrummet. Kika gärna på den på min blogg!

Mercury
2010-05-15 @ 22:20:07

Trevliga prylar och roligt att de hittar hem till någon som förstår att ta var på dem, jag klarar själv inte sådant. IKEA funkar för mig, så jag har ingen aning men jag tycker de är trevligt att se kultiga saker ändå.

the StarChief
2010-05-16 @ 11:04:47
URL: http://starchief.blogg.se/

Merc: Jag har handlat en hel del på IKEA också, man kan kanske tro att jag bara gillar 50 tal men jag har ett brett sinne.

Benny
2010-05-16 @ 20:55:56
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Scheurich är en tysk keramiktillverkare, men jag vet inte så mycket om den, kan inte tysk keramik ut och in...du borde fråga Cinna på bloggen 1000 vaser, hon är bloggvärldens expert på tyska keramikverkstäder! Tror hon har litteratur på området som kan vara till hjälp!

the StarChief
2010-05-16 @ 21:11:04
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för det Benny, jag skall prova detta håll.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0