Nost 58, 1959 "Det Bästa"

Just nu haglar det och stormar här och åskmullret låter runt omkring.

Jag gör ett litet avbrott i inredandet av saloonen då jag måste rensa huvet
för att komma ihåg var jag lagt alla prylar som skall upp på väggar o hyllor.

Hittatde den här i en låda där jag hade vykort med westernmotiv.



Det bästa från JUNI 1959, Omslaget ger rysningar och minnen från när man låg
på jordgubbsfälten och slet med litrarna för 40 öre litern eller 75 öre på helgen.
Skillnaden mellan detta och södern i USA på 17-1800 talet var hudfärgen och färgen
på bomullen jag menar "gubbejubbarna" som min ena dotter kallade dom.

Varför då denna Det bästa liggande alldeles ensam, kanske annonserna.



Solbränna på sprayburk kanske?, nix pix!
Efter en vecka bland Gubbejubbarna hade jag fått samma färg som kollegorna
bland bomullfälten.




Surf reklam då? nej! papegojan dog av surf,
ja kanske inte surfet själv men centrifugen.

Den röda färgen på händerna satt ändå i till Jul.



Aaahhh naturligtvis en Gulf reklam med en 57 Pontiac starChief cabbe,
Och en snygg brud framför. Japp Så var det.

Kolla den glada GULF killen.

ber om ursäkt för dom lite suddiga bilderna men jag gjorde ett snabbjobb med
kameran.
Nu tillbaks till Revolverletandet.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0