Domus 45År

Idag Fredag äntligen, men va f-n snö. Här nere i södern redan, knappt sant.

En annan händelse som som jag kommer ihåg lite från är när man Byggde Domus i
Kristianstad. Byggnaden var nybyggd och nyöppnad och vi hade flyttat hit från Uddevalla
och jag satt i den stora trappan utanför Domus och åt en glass.

Sedermera förstördes den stora härliga trappan och ett parkeringsdäck byggdes.

Idag när jag slog upp dagens tidning möttes jag av den här bilden.



DOMUS 45 år och man kunde nu få lite rabatt på bl,annat damunderkläder från
Triumph. Kanske inte så märkvärdigt kan tyckas men jag drog mig genast till
minnes när jag satt och bläddrade i en gammal allers från 1964 igår och kom
ihåg den här annonsen.



Behån kostade då 16:50 och byxgördeln 29:50.
Jag behöver väl knappast säga vilket jag tycker är snyggast, sen om det var
prktiskt eller inte spelar mindre roll  det var snyggare.

Tror jag skall printa ut en bild och glida förbi DOMUS och ge dom den för att
se deras miner.

Vad som är kul är att det Triumpherande märket Triumph fortfarande existerar.

Gjorde några bra fynd i loppisaffären idag men det får ni se imorgon.

Ha nu en bra Fredag kväll alla bloggläsare och bloggkolegor.



Larsson
2010-11-19 @ 23:37:03
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Det bättre förr...

The StarChief
2010-11-20 @ 21:39:35
URL: http://starchief.blogg.se/

Helt Rätt Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0