50tals Fynd eller inte ????

Jag ropade in en sk fyndlåda på auktion.



Jag var bara ute efter det cooola fatet Jag fick lägga upp 260:- för lådan
och tänkte att jag nog kan kränga resten på tradera och få igen pengarna.
 


Jag borde nog ha kollat innehållet lite bättre. Jaha ett par fat med kinesiska
motiv kanske kan ge en tia.
Nysilvret var tyvärr graverat med två par initialer ser ut som en gåva
till ett bröllop. en liten vas en sockerskål med glasinnerdel var ej graverat.
En liten gumma med en klockkläpp i.

Ett porslinsfat som varit sprucket och sen limmat och för mig ofatbart att
man inte kastat.
Så med facit i hand så betalade jag alldeles för mycket men jag skall sätta ut
allt på Tradera så får vi se.



Här är orsaken till att jag vill ha det coola fatet. Jag har haft den här vasen i en
hylla i garaget tänkte att den behövde en kompis.



Den här märkningen i botten kan säkert någon av er duktiga porslins
kunniga ge mig lite info om.






Eli
2010-11-25 @ 01:39:22
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kanske inte ett fynd, monetärt sett. Men attans busvasst fat - och du hade ju vasen. Tyska Schramberger Majolika Fabrik, googla dem, de gjorde mycket snyggt, jag har själv några grejer. Så jag säger ändå: Grattis!

Clinen
2010-11-25 @ 12:03:19
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Det var ett härligt fat i alla fall. =)

The StarChief
2010-11-25 @ 22:03:34
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för det flickor.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0