Pontiac 1960 del2 "Surfin Safari"

Surfin Safari.

1991 kom så Beach Boys till Sverige för första gången. Plats
Ullevi Göteborg. Manfred Man som förband inte heller fel.



Surfingbräder tillverkades och 60 Safarin Lastades med surfare och vi drog
dit. En oförglömlig kväll och när vi körde hem så var det så varmt att vi kunde
köra med rutorna nere hela vägen hem.

1993 var det dags igen, den här gången i Lysekil. Surf Safarin var nu lackad
i Surfgul och Surfgänget samlades igen.



Nya Brädor var tillverkade och på bakrutan stod det Beach Boys on tour.



Här är vi precis innan färjeläget där färjan skall ta oss till Lysekyl.
Notera att vi nu fått på oss dom Randiga skjortorna som är exakta kopior
på dom som Beach Boys hade på 60-Talet.

Väl på färjan kom det fram en dam till oss med en bok i handen och frågade
om vi ville skriva autografer till hennes dotter, jag sa att vi är inte Beach Boys
utan bara på väg dit men hon gav sig inte och jag fortsatte att slingra mig.

SurfJohan sa hit med boken så skriver vi, alla skrev sina autografer. Tror
jag skrev StarSurfer men någon skrev Brian Wilson Kvinnan blev glad och
gick tillbaka till sina glada barn och när dom for förbi oss när vi stannat vi
turist infotavlan vinkade dom glatt.
Jag har forfarande dåligt samvete och hoppas att hon inte försöker sälja
sin bok med dessa autografer.........



Här är dom Riktiga strandpojkarna, i ännu en oförglömlig konsert.



Den numera avlidne Carl Wilson flankerad av Beach Boys Cheerleaders.



På vägen hem till övernattningsstugan samlade vi in några reklamplakat fast
det ser mer ut som jag samlar in ett gäng levande reklamsnubbar.



Wana bees, Med sitt nya skivomslag. Kanske inte var så dåliga autografer ändå.
Med Leadsinger Wendy blev det bara en riktig Hit, " The Catalina Waves"

To Be continued
 
Clinen
2010-11-11 @ 10:20:40
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hahaha! Störtskönt inlägg! =)

Rockabilly Nicke
2010-11-11 @ 11:02:04
URL: http://www.wilmerxsc.se

Riktigt fräck, och roliga utfärder. Var ni inte samlade sist det begav sig? Och var finns bilen nu?

Farbror Sid
2010-11-11 @ 18:02:57
URL: http://farbror-sid.se/

Haha... härligt. Den sista bilden fick jag kolla en gång till så att det inte var originalet.

The StarChief
2010-11-14 @ 16:46:38
URL: http://starchief.blogg.se/

C tack för de.

Nicke kolla in del 3 så får du se.

Sid ja inte sant en slående likhet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0