Våra Telefoner 3 60-Tal.

Den 3:e och sista eran av telefoner hos oss tillfaller 60-talet.

Ericssons efterföljare till Ericofonen "Kobran" Dialogen.
Den började projekteras 1958 och kom 1962.



Här har jag grävt fram en telefon ur mitt förråd den här ljusgrå som var den
vanligaste som desutom har tappat färgen men det går att polera upp.



Den här blå har jag i mitt försäljningskontor och skall flytta därifrån så fort jag får
igång min äldre backelitare.



En vit har ungarna vid sin dator, måste ha lite kultur vid moderniteterna.



Mörkgrön var ganska ovanlig bland dialogerna.



Den här svarta står i hallen och många av ungarnas kompisar har stått med luren
i handen och undrat hur gör jag nu ????
Fingerskivan har sedan många år försvunnit ur folkhemmet, men här finns den kvar.

Den sista Dialogen tillverkades runt 78 så den här hedersknyffeln hängde med
länge så 20 år efter projektstart så fick den redan införda knapparna övertaget.

"Knappt sant"  hehe

Clinen
2010-11-15 @ 22:50:02
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Vi har en ljusgrå. Den går inte att ringa med eftersom vi har IP-telefoni. Sedan vi flyttade till våra nya lägenhet är den tyvärr inte kopplad alls längre. I vår gamla lägenhet ringde den och man kunde i alla fall svara i den.



Vi får hitta ett bra system för att koppla i den igen tycker jag. Det låter så härligt när den ringer! =)

The StarChief
2010-11-15 @ 23:21:47
URL: http://starchief.blogg.se/

Ja det är härligt med en hederlig ringsignal.

Några brudar i telenor ståndet försökte pracka på mig Mobil hem telefoni vilket hade gjort våra gamlingar obrukbara. Aldrig

Amelie
2010-11-16 @ 21:03:01

Hej!

Försöker hitta din mailadress, men hittar den inte. Jag jobbar på Kraftkällan Evenemang utanför Kristianstad. Vi skulle behöva hitta lite 50- och 70-tals kläder till ett evenemang nu på lördag. Det ska vara till en man som är i storlek xl,

Har du möjligtvis några kläder vi kan få låna/hyra?

Du kan nå mig på 0709 216853



Mvh Amelie Lidén

Clinen
2010-11-17 @ 00:09:10
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Nej jag är också skeptisk till mobil-hemtele. Man har bara en telefon så när den laddas har man ingen reserv. Sen låter inte alltid mobiler tillräckligt högt beronde på vad man gör så då missar samtal som kan vara viktiga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0