Annonser från 1964

Hoppas jag får den här förbaskade bloggen att funka idag, igår suck.

Hittade några kul annonser i en tidning från 1964 idag. (IGÅR)


Kurre Hamrin använder hårkräm. Safari, det borde jag ha när jag åker i Safarin.





Det roliga med annonsering back then var att det var en hel del skådisar som
var med i reklamerna, även om det var tecknat.



Ser inte dom här ICA kassarna likadan ut idag.



Till kvinnorna fanns det mycket snyggt under dom härliga årtalen.
Mycket snyggare än string och bull-Bh.



För männen var annonserna mer tekniska, wow en VUXHALL som de sa
i folkmun med 22,5% mer kraft nästan så man blir tårögd.

 Synd att det inte var 23% då hade jag slagit till.

 



Clinen
2010-10-26 @ 11:06:56
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Konstigt att du har sådana bloggproblem =/ Det har inte jag märkt av och jag har också blogg.se.



Snygga reklamer. Jo icas påse ser likadan ut idag (fniss)

The StarChief
2010-10-26 @ 20:41:21
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för länkinfon C hoppas jag kan fixa det.

Jo jag har lite blogg problem kan oxå vara här för ibland när jag är halvägs in i ett inlägg så blir jag utslängd från internätet. Suck

Är i övrigt lite låg fn och har tappat några sugar

så att säga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0