Car Frukdryck

Är det någon som kommer ihåg läsken CAR.

Tillverkad av Pripps i en sk RIGELLO Flaska. En Plastflaska med en Pappershylsa utanpå.
Den kom i två smaker Röd Flaska Annas Grape och Grön Flaska Citron Lime.

Jag hade ett gäng prylar med Car på men har bara några kvar.




Sådana här fräcka klistermärken kunde man få om man var snääällll.
Detta ex oklistrat såklart, Hmm var tusan är mitt röda.

Man körde oxå reklam i tidningar, helsidor med tre olika motiv
En pontiac, en caddillac och den ovanliga dragstern.
Någonstans ej funna idag har jag dessa annonser.

Man kunde oxå skicka efter poster på caddyn och Pontiacen.



Här har jag postern på Pontiacen en 54 catalina coupé. 50x70cm

vad som oxå ingick i campanjen var stora afisher på tavlor i varuhus,
längs med vissa vägar mm.
En sån baddare bestod av många små delar som limmades upp, en sådan har
jag på denna gröna Pontiac. Kanske en fondvägg i ungarnas rum skulle sitta fint.
Men då får jag nog vänta tills dom flyttat hemifrån.

Läsken då.. Nä den blev aldrig någon hit, möjligvis som groggvirke gick den att
använda.




Patrik, lincolncadillac på youtube
2010-10-26 @ 22:00:40

..Nej för mycket kolsyra.. tror jag bestämt det var i dom!!... .. har för mig jag sett "CARS" reklamplanscher med 50s bilar obs" foto.

Johanna
2010-10-26 @ 22:08:58
URL: http://bit.ly/8ZOKzV

Halloj!

Clinen
2010-10-26 @ 23:12:26
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hmm, den drycken har jag aldrig hört talas om. Men att dömma av ditt inlägg verkar jag inte ha gått miste om något ;) :P

The StarChief
2010-10-26 @ 23:32:14
URL: http://starchief.blogg.se/

Halloj själv Johanna.

C Nej jag vet att man tvingade i sig dom bara för att det var nytt.

Kommer inte ihåg kolsyramängden men eftersmaken.

Anonym
2010-10-27 @ 00:20:12

Jag minns! Den gula som jag kom ihåg som ananas bara plus en tunnbrödsrulle med räksallad, kring 1978. Det var tider det :-)

form55
2010-10-30 @ 22:20:22
URL: http://jjform55.blogspot.com/

Jag har haft båda rigellona men sålde dem för 5-6 år sedan. Jag hade även båda med arabisk text så de har exporterats dit också. Det fanns även fyrkantiga dekaler i olika storlekar som följde med vid försäljningen. Affischerna hade jag inte.

The StarChief
2010-10-30 @ 23:03:49
URL: http://starchief.blogg.se/

Aha fyrkantiga dekaler kommer jag inte ihåg riktigt men har ett svagt minnne.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0