50-tals skålar ?

Ett arv från mina morföräldrar plockade majsan fram häromdagen.

En härlig liten 3 grupp av svart härligt glaserade skålar.

Jag misstänker att dom är från det goda 50-talet men hoppas att någon
läsare kan ge mig lite mer data om dom.



Svarta med snyggt lövmönster i.





Gjorda i sweden i alla fall. Så då hoppas vi på tur att någon kan hjälpa mig.

Lördagen i övrigt består ett bröllopsparty istället för rockabilly party,
men jag tror nog jag kan hitta en skiva och klämma på lite rock,n roll
när DJ vänder sig bort.



Clinen
2010-09-26 @ 09:26:09
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

De var snygga att ha framme. Bryter av snyggt mot duken. =)

Nicke
2010-09-27 @ 13:49:18
URL: http://www.snapphanecruisers.se

Synd att ni missade det röjet. Tyvärr saknades många av dem som säger sig gilla den här musikgenren, och som man ser på andra ställen här runt omkring, när mindre bra band spelar, men när proffsen kommer, då uteblir man. Märkligt.

Domnestic Bomblebees får väl räknas till topp 3 i Sverige. Men de återkommer till Knislinge om jag får bestämma.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0