Något för kvinnan 1962

På en sida i en veckotidning kunde man läsa om tips till kvinnan.
Dels hur hon kunde sy härliga kreationer till sina barn.



Och dels hur hon kunde genom att raka benen ,sola, motionera etc få både
vackra ben och fötter. Det är väl inte så stor skillnad mot idag.



vad som är lite kul med den här bilden är att när jag ser den läckra Ester Williams
badmössan tänker jag osökt på när jag missade en simmande kompis med den
hopkramade lerbollen och träffade damen i den vita badmössan rätt i planeten
som simmade liksom bakom.

När hon kommer forsande genom vattnet med leran rinnande nerför ansiktet mot
mig fick blodet att isas i mina ådror och tanken på att inte komma levande från
stranden är var uppenbar än något annat.

Den efterföljande jakten på stranden och för att undkomma då jag dök jag i det 2 dm
djupa vattnet och krålade som ett mudderverk ut på djupt vatten med den ganska
arga högludda damen jagandes efter måste i åskådarperspektiv ha varit en höjdare att se.

Jag kunde nog simmat i 30 knopp till andra sidan sjön men, damen gav upp och en låååååång
stund senare vågade jag mig med min nu blåa kropp och russinliknande hy upp
ur vattnet. Det tog några dagar innan jag vågade mig dit igen.

Ett kul badminne framkallat av en härlig bild på en badmössa. 


Clinen
2010-09-21 @ 23:07:36
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hahahahahaha, vilket härligt minne. Jag kunde riktigt känna skräcken i kroppen. Ibland gör man något som får en att bli riktigt rädd även om det bara är av misstag. =)

Mr Bagge
2010-09-22 @ 21:48:29

Tja,

Har du något om vw, bubblor och 60-talet? Det blev ju inne att bilcampa och det fanns ju campingset med 4 stolar inne i ett bord minns jag. Picknick termos, bilplädar med ex vw loggor har jag kvar.

Ha dé

Mr Bagge
2010-09-25 @ 21:31:53

Stort j...kla tack för inslaget om vw och camping livet på 60-talet. Artikel kommer jag att skriva ut och fästa på en T-shirt. Stort tack.

Har du mer så ..I´m In Heaven. Jag har precis köpt på Blocket en liknade resväska som är 45 år.

Ha dé




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0