Antik Runda, Bilar från Kyrkogården.

En helt underbar sommardag och 17grader varmt.
Fixat bromsar på vår Röda pärla och besökt biltema några gånger.

Här kommer några bilder till från Antik-källaren, mycket kul på
hyllorna, något som någon är intresserad av kan jag gärna kolla upp.



Det står Uppsala Ekeby på hyllan.







Massor med fina vasar och skålar.

50-talets design i sina mest utstuderade detaljer kristaliserades i bilarna.

För dom som gillar hederliga gamla bilar istället så kommer här ett par
riktiga snyggingar som jag hoppas någon har räddat.



En Pontiac Bonneville 1960 0ch en Chrysler från 59 +/- 1.

På denna skrot fanns det sanslöst många rostfria bilar som var värda en andra chans.



Den här Ford 59:an var i ett sanslöst fint skick såg ut som den gick att köra
iväg med vilken sekund som helst.
Den hörde absolut inte hemma här.

En härlig bloggkollega skall lämna sin lägenhet och har bett om lite hjälp att sprida
budskapet och det gör jag gärna då lägenheten har fått en touch av 50-tal med bl,a
en snygg orginaltaptet from the 50s.



Om ni vill se mer så gå in på Hemnet .








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0