Antikaffärer Från Utsidan.

Jag hade naturligtvis med mig en liten lista med olika Antikaffärer i det området vi
skulle röra oss.
Så när vi besökte gamla stan hade jag tänkt att kanske något fynd skulle jag
hitta.
Men dom flesta som var öppna hade bara ädre prylar. Dom som hade slagit igen
var inte mycket att göra något åt.
Dom som jag hade förhoppningar till var inte öppna och det stod inget på dörrarna
när dom skulle öppna.

Den här affären såg spännande ut, men var stängd.



Massor med cool Betty Bop



Dinky Toys Kartonger gör att man blir lite fuktig i ögat.



Ja det här stället kunde nog erbjudit en del.
Men jag måste säga att Antik Handlarna där jag rörde mig ger jag överlag inget
vidare betyg Konstiga och flummiga Öppettider, Var inte där fast det stod på
dörren att det skulle vara öppet. Stängt utan orsak.

Antikaffären med marinprylar var oxå stängd i Gamla Stan så det blev inga gamla
kanoner heller.

Den här Affären hade en skyllt som sade att normalt öppnar jag 10.oo ibland
kl 11.00 och ibland ......
Eftersom den inte var öppen kl 11:00 gick vi vidare men när vi så körde hem
såg vi att den var öppen men då orkade jag inte vända för att leta efter något
lika ovanligt som en 200 kronors sedel nämligen en parkeringsplats.



Skulle gärna velat veta vad smörbyttan till BERSÅ kostade och PIC NIK skålarna
hade jag gärna velat ha.

Men vi hittade några affärer som var öppna oxå och dom fick jag lov att besöka
hemresedagen.

Men i gamla stan hamnade vi på en liten härlig krog och käkade något så
nostalgiskt som en hederlig Räkmacka och den var sanslöst god.




 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0