Fynd, Pontiac, Kavaj, Film

En intensiv helg till ända, så intesiv att jag inte han blogga igår.
Mycket jobba på tomten, Byggt ett bord med bänkar vid byns grillplats,
sågat av 2 meter på vår cypresshäck ( ni skulle sett mig hänga i trädtopparna
4 meter ovan mark med sågen), besökt vänner, haft vänner på middag,
röjt i källare kört prylar till tippen, så någon retrojakt eller bilbyggande
har det inte blivit.

Men i fredags fastnade lite på mig när jag gick igenom loppisboden på vägen hem.



Ett lampglas till speglar, en liten lampa med glasfot med små blåsor i och med en
liten teak distans mellan laphållaren skall spana efter passande skärm.
Sen ett fat från Upssala Ekeby vet faktist inte om jag skall behålla det och skapa
en liten fat samling med olika motiv.



Hittade den här skitsnygga kavajen, kommer att passa som en smäck när
jag åker duvblå Pontiac.



Den här fräcka järnvägspontiacen från 57 fick jag av min nätdetektiv Patrik.
Hade varit busfränt att dra iväg med en sådan längs spåret.
Gäller att inte möta nåt tåg men jag har kommit på tricket det är att åka efter
nåt tåg då är risken för frontsmäll liten. PONTIAC 57 safari.

Nu ikväll när jag äntligen kunde sätta mig i soffan och käka lite mat
så passade jag på att kolla in TCM och den härliga filmen Kom Fly With Me.

Jag vet inte varför men jag bara gillar flygvärdinnor.



Nu när sista Mad Men avsnittet har gått för den här sesongen vet jag inte hur
jag skall klara veckan, men fick reda på att det skall spelas in 2 säsonger till
sen är det slut.
Hm blev lite besviken i sista avsnittet, jag tyckte doctorn var så snygg och
trodde dom skulle få ihop det.

Nu skall jag duscha och sen blir det nog en bra film.

Ha en bra kväll vänner.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0