Hemma Igen med lite gammalt i bagaget,

Hemma igen efter en minisemester med familjen.
Familjen vill ta en tur till Stockholm och jag fick ligga lågt i jakten på gamla grejor.
Slottet, WASA, Gamla stan, Shopping och Födelsedag för en av min töser stod för dörren.
Jag hade laddat datorn med härliga blogginlägg som med automatik poppade upp
då jag lämnade alla datorprylar hemma.

Men jag försökte fånga några kul Nostalgiklipp med kameran.

Det första riktiga 50 tals ryset fick jag i höjd med Linköping där man har
monterat upp vår historia inom stridsflyget på ett gäng stolpar och en av
världens första Jet Plan J29 TUNNAN från 50 talet är en höjdare.
Bakom ses Lansen som började projekteras på 50-talet.



Väl framme i sthlm var det Övriga familjen som skulle få sitt lystmäte
i kultur, jag passade på att plåta lite kul neon och andra skyltar.



Precis bredvid hotellet låg en Bilskola med anor.
Skyltarna behöver lite renovering med har ändå en härlig Carisma.



Gamla biografer börjar väl snart vara ett minne blott, när jag jobbade i sthlm för
ett gäng år sedan gick vi ibland på denna Biograf.



Sidencarlson ett ställe i min smak som gillar Satin and Silk.



En fräck glasögonskylt käns helt rätt.



På 50-talet sålldes nog här en ansenlig mängd med snygga skor.



Stället för den kaffesugne.



Eller kanske ett hederligt kafé där skylten börjat falna.


Farbror Sid
2011-04-21 @ 18:03:00
URL: http://farbror-sid.se

Snyggt plåtat!

The StarChief
2011-04-21 @ 23:08:37
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för det Sid.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0