Påskrundans Höjdpunkter. Ryyyyyssss

Hemma efter en lång dag startade kl 4 i morse och har precis kommit hem.
kl halv elva brrrr

Här kommer höjdpunkterna på helgens runda.

När vi kom till ett ställe stod där en gammal TeakPjäs full med kul prylar
och naturligtvis öppnar man ju och kollar över allt.



Nederst var det lådor och dom måste man ju kolla i.



Bara kolla vilket härligt papper direkt från 50-talet och ståpäls över
hela kroppen.
Försktigt tog jag ut pappret och vandrade iväg till andra ändan där personalen
stod bak en disk och sållde.
Med darrande röst frågade jag om jag fick köpa pappret ...............

Hon sade plocka du ut dom papren du vill ha så skall du få dom billigt.



Det låg papper i alla lådorna och på några hyllplan inne i skåpet.
Snyft hulk, hulk 6 härliga papper för 20 spänn. jag är bara så lycklig.


Vad mer då från denna härliga dag, som jag betäcknar som höjdpunkt.
En fantastisk krimskrams låda med lite allt möjligt.
Bl a strumpebandshållare bla, från EPA. Tryck knappar, Virknålar, lite kantspets mm
för 40 spänn. En riktig Ryyyys låda.




Imorgon kommer lite andra kul prylar från påskrundan bla annat sådant vi inte
köpte, en surfbil mm.

Nu skall jag sitta och fingra på mina papper och greja med min låda med
krimskrams.
Eli
2011-04-27 @ 01:32:09
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

10 poäng till det papperet! Rackarns, så snyggt

Clinen
2011-04-27 @ 09:36:01
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Lite synd att du tog ut papperna :P Jag älskar att hitta möbler där pappret ligger kvar. I min ena byrå har jag papper kvar i två av tre lådor. Men det var ett ruskigt snyggt papper du fick tag på! =)

Katrin
2011-04-27 @ 10:05:56

Vilken loppis var det?

Christin
2011-04-27 @ 11:12:17

Jag förstår din lyckokänsla, särskilt när det gäller dina fina pappersfynd.Visst är det härligt att öppna en låda och se så glada färger och former.

Själva skåpet hade ju inte varit dumt det heller :-)

Peter Kampf
2011-04-27 @ 18:20:13
URL: http://k-retro.blogspot.com

Man oh man! Snygg radda inlägg som vittnar om att du haft en kanonhelg. Det är bara att gratulera och önska Glad Påsk i efterhand!

The StarChief
2011-04-27 @ 23:53:56
URL: http://starchief.blogg.se/

Eli. tack för det, jag håller med.



C:Jag tror pappren hamnade hos rätt snubbe, men jag förstår dig och lite dåligt samvete har jag.



Katrin: Det var inte direkt någon loppis utan en antikaffär utanför Simrishamn.

Men under denna dag besökte vi nog 15 olika, loppisar, antikbodar, glasbodar, mm



Christin: jo skåpet hade sutit fint men 1800:- var lite mycket för mig.



Peter: Tack för det och glad p i efterhand på dig med

Clinen
2011-05-01 @ 02:56:43
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Jo jag betvivlar verkligen inte att de hamnat i goda händer! =) De kommer få det bra hos er tror jag. =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0