Påskrunde Fynd, Ford, Glas o Galghumor

En fantastisk dag idag och har tagit det ganska lugnt. Lagat min frus cykel
med 2 punkor och flyttat runt en del saker så att imorgon skall jag försöka
ta en 58 runda.
Sitter i saloonen nu och ser solen gå ner tar ett glas vin och converserar med
min familj.(Via våra lapptoppar)

Här kommer lite av alla härliga fynd från vår Påskrunda igår.
För er som inte bor i Kristianstadtrakten kanske inte har denna företeelse  runt
påsk med alla dessa konstnärer som ställer ut sina alster och dess spår passar
många på att köra loppisar och alla antikbodar är öppna.



En liten fräck dosa som man kan ha i den gamla nessesären.
Kan jag kanske ha brylcreem i. (kanske någon som vet vad man hade den till)



Den här lilla leksaksbilen låg bland alla andra nymodigheter i en bunke leksaker
I botten står det FORD STATION WAGON.
Made By LESNEY i England. Troligtvis är det en 1959 FORD COUNTRY

 

En bunt med fräcka galjar, en del med plastband.
En fräck motorcykel stod utanför loppisladan och jag tänkte den står kvar
när jag är färdig men den vart borta tror det var en BSA från 1954.



En snygg tallrik från Gustavsberg med namnet PRISMA.



Den här lilla vasen som är ungefär 10cm hög smälte fint in bland sna kompisar
på vårt bord.
En lite fräck dekal som talar om att den kommer från öland.



den här fräcka vispen kunde jag inte motstå.



En Philips värmelampa.



Kolla in den vinröda elkontakten bara den är värd dom 40  kronorna jag betalade för
lampan.



Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne.

Nu har vi absolut power.

Imorgon får ni fortsättning på påskrunda,
lincolncadillac ..Webdetective
2011-04-25 @ 00:44:31

Inte Ranchero.. det var Fords variant av El Camino.. fast Ford var först..redan 1957.. contra 1959 för Chevrolet.. Country sedan eller nåt e nog mer nära sanningen.. Country Squire e dom med "fake" wood på sidorna!!..vill ju inte va petig ..men vissa saker e ju viktiga. liksom..

The StarChief
2011-04-25 @ 10:19:04
URL: http://starchief.blogg.se/

Naturligtvis är det en Country S det blir så när man skall titta på film samtidigt som man skriver blogg. Tack

Clinen
2011-04-25 @ 14:59:08
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Jag tror att det är en gammal pillerburk. Men jag vet inte.

Flak
2011-04-25 @ 22:56:57
URL: http://bluemocca.blogspot.com/

Vilka kanonprylar...vispen gillas nästan lite NilsJohan Cyklon över den....



Röd tryckkontakt...hög kultfaktor på den=)

The StarChief
2011-04-26 @ 22:55:07
URL: http://starchief.blogg.se/

C. Ja varför inte.



Tack för det Flak, Nils Johan e cool.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0