60 tal: Test Av Brödrosten

Då var den nya brödrosten polerad med Svinto och uppfräschad och dags för
test.



Armaran för brödet är utfällda.





Brödskivorna är placerade i sina hållare.

 

Så fäller vi in brödet och så kommer det spännade ögonblicket skall ännu ett av
dåtidens magiska maskiner fungera, Den här brödrosten har en ON - OFF knapp.
KLICK ON.

Jajamensan värmen stiger snabbt och det lilla elementet börjar jobba.



Tanken var här att man skulle se dom glödande trådarna men här ser det ut som
hela rosten glöder. Här snackar vi rost eller blankpolerat som speglar koppar
-lampan i taket.



Ahh rostat och klart. Fungerar perfekt.



Rostad macka med ost och en kopp kaffe är en perfekt avslutning på kvällen.
Här i samråd med Rörstrands Gröna Anna som är en härligt tidlös service
som vi har haft nu i nästan 30 år.
När vi köpte den här var alla dom servicer från sent femtiotal som vi oxå
samlar på bara 20 år, tänk vad man kan trixa me siffror.

En del läsare tänker säkert att lite marmelad på mackorna är  toppen på
själva grejen.
jag gillar inte marmelad men för er som gör det bifogar jag en härlig BJÄRE
annons.



lincolncadillac ..Webdetective
2011-04-12 @ 23:51:35

..Nej marmelad är läskigt o sött! men en sån där brödrost har jag också begagnat i min ungdom!! Mycket av det du lägger ut bilder på här är fortfarande eller fram till nyligen användt på Björkvägen hos "Di Gamle" mina föräldrar altså!!

The StarChief
2011-04-13 @ 00:15:54
URL: http://starchief.blogg.se/

Snart dags för en arkeologisk utgrävning hos di gamle.

Clinen
2011-04-13 @ 10:51:16
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härligt att den fungerar! Snygg var den också. Jag måste skärpa mig och leta efter en brödrost från tiden!

Moster Mjölgumpa
2011-04-13 @ 17:58:31
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com

Finesser som OnOff-knapp har jag minsann inte på min ElektroHelios, utan jag måste bemöda mig med att dra ut sladden.

The StarChief
2011-04-13 @ 18:52:09
URL: http://starchief.blogg.se/

C: Jag kan hjälpa till att hålla utkik, klart du behöver en i dit retrokök. Tänk på sladden det är alltid lurigt att hitta med sladd.



MOSTER: Aha då kanske jag har Deluxe Modellen.

Gila
2011-04-13 @ 22:39:09
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Har en Elva brödrost som jag köpte i höstas. Har inte testat den än...

Flak

Härligt med gamla köksmaskiner och vi provade vår gamla husqvarna våffeljärn och jajemen utmärkta våfflor och lite spännande utan termostat....=)



The StarChief
2011-04-17 @ 21:13:06

Flak: Finns inget som blir så gott som våflor ur ett gammalt järn.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0