Häftig byggnad

Ett hyreshus byggdes här i stan på 40-50 talet och pga av längden av huset kalldes huset för kinesiska muren.
på ena gaveln byggdes ett litet anex som vad jag vet innehöll ett postkontor som var sk vårt kontor när vi bodde inne i stan.
När så småningom posten packade ihop blev det en Kina restaurang.



Vad är då så märkligt med det här, jo hela hela anexet är klätt med mosaik.





Smarrigt va, 50-talet när det är som bäst. Hoppas den är K-Märkt
lincolncadillac
2011-08-18 @ 23:13:27

Ja där jobbade ju morsan..när det var Postkontor..nu jobbar mest Kineser där..eller om dom e från Vietnam!!? Hyfsad mat iallafall!

Katrin
2011-08-19 @ 09:18:17

Är det ok att hämta muggarna hos Åhus antik så kan jag lämna dem där!?

Anonym
2011-08-19 @ 11:37:19

Riktigt snygg och precis som Fina Sväng in i Knisslinge som också blev en Kina restaurang.



Självklart ska en sån byggnad K-märkas.

Skäms på Er Sverige annars

eli
2011-08-19 @ 13:00:18
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Smarrigt var ordet. Undrar vad det var för färg runt om innan det blå? Titta in hos mig, har gjort inlögg om de fina underläggen!

Johan Ulff
2011-09-05 @ 16:56:02

Stort Grattis till Spegeln med en enkla lampan. Vilken grej! Det kan egentligen inte bli mer rätt!

Inte utan att man blir lite avis.



57-Johan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0