Gamla Leksaker

Dom här coola leksakerna hittade jag på en auktionssait. Är bjudsugen



Sånt här garage hade jag fast dubbelt så stort. Ford Thunderbird 58, Lincoln 60, Carman Ghia och en Plyma från 59. Bussens identitet överlåter jag till bussexperterna.
(Rättelse lincolnen är en 58 enligt uppmärksammad läsare)
Misstänkte att jag skulle kunna få nån rättelse då jag sköt från höften.



Någon mer än jag som hade sådana här batteridrivna bilar som gick att styra med ratten.
En fet brandbil hade jag som kunde många trick.



Dregel lådan Batmobilen kommer jag ihåg, de kunde skjuta små röda bomber från raketkastaren bak och fram kunde man fälla ut en sågtandad klinga.

James bond bilen, Aston Martin hade en uppfällbar plåt på bakluckan precis som i filmen och tryckte man på en liten knapp så åkte gubben i passagerarsätet iväg, en annan knapp gjorde att kulsprutorna åkte ut och nummerplåtarna gicka att snurra. Vad jag inte kommer ihåg var om man kunde dra ut centrumet på hjulen allt precis som på filmbilen.

Mannen från Uncle bilen hade en knapp på taket och om man tryckte på den så åkte antingen Napoleon Solo ut på ena sidan med pistol och tryckte man igen åkte ( hmm glömt, Ilyagin kanske) ut på andra sidan med pistol.

Green Hornet bil hade jag inte så den mins jag inte vad den kunde men i TV serien körde dom in i garaget så gick det ut klackar och höll fast bilen så roterade golvet och fram kom den vanliga bilen. Cato chaufören var Bruce Lees Genombrott.

Vill bara ha denna låda. Batbåt är bonus.



En härligt röd soffa från BRIO till dockskåpet.

Nu får jag se om jag skall bjuda eller hålla täcket över huvudet och låta någon annan vinna.




Star Cheif Götene
2011-12-02 @ 23:42:16

Hej Elof

Härligt att du har börjat samla Lincoln, men jag tror det är 1958.

lincolncadillac
2011-12-03 @ 18:25:21

Definitivt 58 Lincoln.. Corgi eller Dinkey har glömt vilken som gjorde den.. Bjud o köp hem så kan du donera den bilen til mig!!?

The StarChief
2011-12-03 @ 19:42:06
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för tipset StarChief i Götene, Jag har en bättre ide Mr LC Du bjuder och köper och behåller Lincolnen och donerar resten till mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0