50-tal : Var är min servis....Men Min Skivspelare Dök Upp

Idag skulle jag annamma Clinens Upprop att ta lite bilder på våra mat serviser
och en fräck servis som jag har fått från min morsa som dom köpte på IKEA 1960
har jag i en låda i källaren ..............trodde jag

Jag gick ner i källaren in i förrådet där den skulle stå i en låda men rakt fram på
golvet men ...........borta.

Efter 5 timmars letande gav jag upp och gick ut i garaget. Jag hittade inte heller
ett litet gäng tallrikar jag har med Uppsala Ekeby design.

Meeeeeeen jag hittade min skivspelare jag blev av med för ett och ett halv år sedan
om ni kommer ihåg hur jag letade efter den.
Den som stod överst på en hylla tillsamans med två lika dana i en anna färg, hålet
efter denna har gapat tom hela denna tiden.

När jag flyttade en massa resväskor, ett par rullhurtsar så hade jag en gammal
överdel till en bokhylla där bakom och när jag öppnade dörrarna i denna som 
skulle vara tom stod denna skivspelare ensam där inne och jag har inget som helst
minne eller orsak till att den hamnat där.

Ni får gärna tro det här eller inte men vårt hus hade platsat i serien det okända
för här händer saker som är helt oförklarliga emellanåt och vi har sett en del som 
får nackhåren att resa sig ibland, så jag vet vem som trixar med mina saker.

Här kommer i alla fall bilderna på den saknade vännen.



Philips Batteridrivna Skivspelare.



Och Ta mig Tusan Connie Francis ligger Fortfarande På,  Stupid Cupid



I det svarta hålet till höger stoppar man in 4 batterier sen är man på G.



Bakom guld gallret kommer ljudet ifrån med härlig 50-tals känsla.

Denna var med många gånger i bilen och vi spisade skivor på motorhuven.

Här har ni DEN härliga Stupid Cupid (Dumma Amor) med Connie Francis

http://www.youtube.com/watch?v=WtNwzsrGBns

Hoppas det inte tar ett år innan jag hittar var mina inneboende gömt
serviserna.



lincolncadillac
2011-02-28 @ 00:27:02

Groteskt snygg grammofon..! så det så!!

Clinen
2011-02-28 @ 08:08:48
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Vilken härlig skivspelare! Jag skulle också vilja ha en bärbar skivspelare. De är fräcka som tusan! =)

The StarChief
2011-02-28 @ 22:52:12
URL: http://starchief.blogg.se/

Tackar, funderar på att göra en video och lägga ut på TUBEN.

Christin
2011-03-02 @ 09:54:13

En sån snygg skivspelare, och att den funkar också är ju ännu bättre.

Hoppas du nu också hittar din servis.Oavsett vem som gömmer grejerna för dej så verkar du ha väldigt mycket prylar :-)

The StarChief
2011-03-02 @ 20:46:54
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo Christin nog är det så att jag har mycket prylar, hittar alltid nåt nytt.

Peter
2011-03-03 @ 18:34:32

Har en likadan fast nätdriven. Den enda jag sparade när jag sålde bort alla gamla grammofoner för några år sedan.

Inger Rozén.Chintoh
2011-10-27 @ 16:11:08
URL: http://chintohs.blogspot.com

Underbar grammofon.Hade just en sådan!Och har hittat på you tube,Elvis in Tupelo,1956.Wow!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0