50-Tal : Udda Bokrea, Snygg Duk,

Besökte en sån där hjälplokal idag där dom säljer prylar till
förmån för hjäpande.
Man kunde fylla en hel kass med böcker för 45:- vilket vi naturligtvis gjorde.

Dom flesta böcker jag valde var sådana från 50-talet.



Böcker till vår ungdomshylla mellan 1950-1959.



Fler snygga ungdomsböcker från 50-talet.
Kul att se lite olika dedikeringar i böckerna. Julen 53, från MOR, till Pelle,



En spännade bok om ett par grabbar på sommarlovs äventyr faktist från 1936.



Dom här böckerna mellan 55-60 valde jag endast för att omslagen är så coola.

Och till sist en snygg duk som jag kommer ihåg vi hade när jag var liten,
tyvärr med ett litet hål men där ställer jag kak-fatet.

Hoppas att våra inköp hjälpte några behövande.

Clinen
2011-02-27 @ 01:10:41
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Snygga böcker! =) Jag köper också böcker för att de är från rätt tid och för designen på dem ibland.

The StarChief
2011-02-27 @ 22:45:32
URL: http://starchief.blogg.se/

C: Ja dom e riktig coola.

Christin
2011-03-02 @ 09:58:54

Snygga omslag. Har några av min mammas barn- och ungdomsböcker sparade, bla en av dom på översta bilden.Julafton 1948 och sitt namn har hon skrivit prydligt i den :-)

The StarChief
2011-03-02 @ 20:44:13
URL: http://starchief.blogg.se/

Ja många gånger är omslaget hela grejen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0