50-Tal: Champis från 1954

Redan 1954 gillade man den här härliga drycken och  nu tycker jag
det är dags för champis och sol eller tvärt om.

Den här förbaskade vintern har hållt på för länge redan.

Notera den härliga kapsylen som man snurrade runt och vek en massa
olika konstverk med.


MagicMike
2011-02-23 @ 08:33:51

Visst var det en tunn "korkpackning" under själva kapsylen.?

//MM

The StarChief
2011-02-23 @ 18:40:23
URL: http://starchief.blogg.se/

Javisst var det en korkpackning under den hade jag nästan glömt, hade en hel låda full med korkar.

Man kunde oxå skjuta iväg dom genom att säta dom i ena kupade handens glugg vid tummen o pekfingret och slå till med andra handen så att luft-trycket gjorde att dom for iväg med en ljudlig smäll.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0