En Gammal Hederlig Termometer

Igår när jag åkte till jobbet tyckte jag att det var riktigt ljummet ute
och snöns närvaro börjar likna mitt lönekonto den 26:e.
Man ser bara några enstaka högar som har antagit en mer svart färg
och dessa liknar gigantiska mullvadshögar.

På väg in genom dörren till jobbet fick jag då syn på en stor termometer
ca en halv meter hög så jag beslöt att ta med kameran.

Efter nattens sömlöshet i stormens brutala framfart tog jag så med kameran till
jobbet och här kommer bilderna på den fräcka tempen.



O.W Andersson är en känd optiker i kristianstad, som fär en väldigt massa år
sedan har givit den i reklamsyfte.



Med tanke på designen på glasögonenen är det definitivt 50-60 tal.



Tempen visar 7 pluss, det är sannerligen på gång. Det kommer krypande ur
marken mmm
Clinen
2011-02-09 @ 10:35:08
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Snygg! =)

OW Anderson Optik
2014-08-04 @ 21:50:44

Hej! Vi på O.W Anderson Optik tyckte det var ett mycket trevligt inlägg med bild på gamla termometern. Skoj att det finns kvar :)

Med vänlig hälsning
Lise-Lotte

Svar: Då nådde den ju rätt person. Vet du när den kan vara från?
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0