Kaffekoppar från 50-talet

Jag fick en kaffeservis av min morsa som inköptes ny 1959 och i den fattades
en kopp så när jag fick syn på dessa igår i en loppisaffär så tyckte jag att dom
påminde om dom jag fått.

Kan väl ändå inte vara sant tänkte jag, så jag hem och kollade noga hmm
var det inte samma ändå eller.

Idag hängde jag på låset när dom öppnade och jag tycket när jag öppnade
dörren att dom var borta, men det var bara ljuset som spelade ett spratt.
För igår när jag var där tyckte jag folk fingrade på dom.



Små nätta koppar med guld kant, tillverkade i Bayern - Tyskland
För bara 5kr styck vilket jag tyckte var så billigt att jag köpte alla 8.

Nöjd med att dom var kvar var det då dags att hem och kolla.



Det var som tusan samma fast olika dom till höger är arvegodset och dom till
vänster är dom nya.

Helt otroligt, kan var två olika serier samma år eller bytte man dekor mellan
åren så då kanske dom nya 8 är från 1958 kaaaaannnnske.

Fräkt nu kan man duka varannan och ändå ligga inom samma design.

Någon som vet något mer hör gärna av er.



 

Clinen
2011-02-25 @ 10:43:02
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Det blir ju riktigt läckert att duka med! =) De var kanske tänkta att duka varannan med. Vem vet. =)

The StarChief
2011-02-25 @ 23:01:27
URL: http://starchief.blogg.se/

Du kanske har rätt C man kanske hade flera olika

modeller.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0