Vårmönster 1966

Om man ville sy något snyggt till sig Hösten 65 och våren 66 kunde man
på DOMUS köpa den här mönster tidningen.

Mest tecknade mönster men ett par kul bilder dels från omslaget och
ett par från insidan.
Jag  som anser att våren börjar redan i slutet på december tog fram denna
tidning för att se om något kunde passa mig men ack det var bara för den
vackrare delen av människosläktet.



Tycker om färgen, nästan som min Pontiac SuperChief. (den till höger alltså)



Någon som heter EVA har satt sin signatur på Pontiac koftan.



Undrar varför armarna var så korta.

Nu är det dags att sätta på kaffet, Ta fram after eigten (diabilderna som jag kallar dom)
och invänta Mad Men.

Vi ses imorgon, då hoppas jag att jag hunnit hämta nåt kul på posten.
Patrik, lincolncadillac på youtube
2011-02-10 @ 21:47:42

Färgen,, den ljusblå e väl okej!!....., men koftorna ser ju ut som gigantiska grytlappar!!!

Clinen
2011-02-11 @ 12:57:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Diabilder... haha Den har jag inte hört innan men nu när du säger det så är det precis som diabilder. =)

The StarChief
2011-02-11 @ 21:21:19
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo grytlappar var det.



C: det ser ut som det när jag äter dom oxå. jag sätter lådan i mungipan och sen matar in dom till det är slut, suck men hu va gott




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0