Vespa

Tillbaka efter en tripp till Finland med jobbet, tyvärr var det fortfarande en del snö
och kallt.
Jag satt i hotell-lobyn och läste Finansiel Times då dök jag på den här bilden.



Det var en bild från en ny film med sk MODS som utspelar sig i england 1964
och heter Brighton Rocks.

Kom osökt att tänka på den här speciella skapelsen som kallas Vespa och Scooter
en härlig design från tidigt 50 -tal som gett sina avtryck i många mopeder och fordon.

På kvällens middag hamnade jag mitt emot den Internet ansvarige på det Finska
bolaget som viasde siga ha en Vespa från 70-talet som han t,o,m gett ett nam
vilket jag tyvärr glömt.

Det finns tusentals bilder på dessa Vespor här kommer några som jag tagit fram.



I en Allers från 1964 hittade jag den här teckande bilden som jag gillar.



En fräck bok jag köpte får flera år sedan visar 50 år med Vespa.
Och med Flickor på varenda bild.

Här nedan gör Jayne Mansfieldd reklam för en Vespa.



En annan scooter som jag kommer att tänka på är "Terry The Tigers" i sista
natten med gänget som han kör in i läskautomaten i med.
En oplanerad händelse i manuskriptet.

Ha en bra fredag.


Flak
2011-02-05 @ 09:44:42
URL: http://nostalgimacken.blogspot.com/

Vespan är ett rätt roligt fordon men den som vurpat på en vespa vet hur lätt det är med dom där små pyttehjulen att tappa fästet.

The StarChief
2011-02-05 @ 11:30:29
URL: http://starchief.blogg.se/

Ja det ser onekligen lite lurigt ut, jag vet när man möter en vespa och det blåser så ligger dom ju nästan ner




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0