60-Tal: Volvo Amazon 1964

En soliga dag i dag och vi han med en loppisrunda, hittatde lite kul saker
men dom kommer med nån annan dag.

Annars har jag varit i 50 talet resten av dagen (garaget alltså) nu tar jag igen
mig med lite punch och kaffe.

Det är lätt att glömma att vi I sverige faktist har tillverkat 2 bilmärke
vilket är ganska unikt för en nation med det låga invånarantalet.

Här kommer en av våra design hits nämligen Volvo Amazon.
Denna anons från 1964 är verkligen snygg.




Amazon var faktist före Pontiac med delad grill men efter Chrysler.

Larsson
2011-02-19 @ 23:36:53
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Fast fler än två är det väl? ;-)

The StarChief
2011-02-20 @ 11:05:04
URL: http://starchief.blogg.se/

vet om några fler "bilar" hehe




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0