Earl Bostic

När Rock Rullen gick på TV med Jerry williams nån gång på 70 talet så berättad Jerry
om "Bullen Beka" som dragit ifrån snutarna med full skruv och tomtebloss
genom stockholms gator.
(Full skruv me tomtebloss var full gas på MC,n och med fotpinnarna som
släpade i asfalten så gnistorna sprutade)

Men när bullen kom hem och kände sig nöjd över att ha skakat av sig sheriffen
så satte han på "Flamingo" med Earl Bostic på skivspelaren.



Vad bullen säkert satte på var en stenkaka vilket jag hittade i min morsas
stenkake hög, låten är en raspig saxofonlåt och jag spelade den ibland
på den gamla radigramofonen.
Earl föddes 1913 och gick bort i en hjärt attack när han övade med sitt band
1965.

Igår när jag var på min loppisrunda hittade jag den här singeln från 1956.


Med två av Earls största hits så nu kan jag likt "Bullen Beka" sätta på Flamingo
på gramofonen.

Tyvär har jag fortfarande inte hittat min resegramofon
och jag misstänker att något tog den med sig på en bilutställning.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0