ELLOS 58 "Fredagshumor"

Hej, Idag har jag känt mig lite bättre så efter sista delen på Sagan om ringen
lade jag en timme i garaget för att försöka må ännu bättre.
Tyckte att ni behövde lite humor så här på fredag kvällen.

När jag kollade lite i ELLOS katalogen från 1958 så slås jag av hur
illa det var med jämstäldheten 1958 och hur man såg oss människor.

Det brukar ju sällan annonseras för herrunderkläder i tidningar
från dom här årtalen, men i katalogen finns det massor.



Jaha herrunderställ, jorå limmade och undrar vad piparökningen skall symbolisera.



Kolla in dom här erotikdödarna, hade nog mera platsat i gymnastik VM-58.

Kolla in snubbens skor vilka drar mig osökt in på farfars tid och redan då var
dom sådana man aldrig skulle ta i med tång och vi som barn redan då skrattade
åt dom.



Kollar man in damernas motsvarande sidor så är det total fägring och pipan
har bytts ut mot en härlig spegel som välkomnar mer än lägger en dimridå
över lokalen vilket med den typ av underkläder kan behövas.

PERLON, NYLON, CUPRESA mmm

Och skorna såååå vackert.

Så jag måste nog säga att ett vargflin och en pipa inte räddar situationen
för oss män.





Clinen
2011-01-07 @ 22:35:27
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hahaha! Underbara reklamer! =) Hoppas verkligen att det fanns liiite snyggare underkläder än så till män på den tiden :P

The StarChief
2011-01-08 @ 00:28:43
URL: http://starchief.blogg.se/

C Det var nog så att det ända som fattades var gammaldags nattlinne för män för att göra det hela komplett. hahahahahaha.

Kersti
2011-01-08 @ 16:05:48

Tack för veckans hjärtligaste skratt!

Bildrömmar och drömbilar
2011-01-10 @ 10:13:16
URL: http://www.metica.se

Erotiska underkläder... :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0