Elvis Film 8 "Blue Hawai"

1961 Gjorde Elvis 2 filmer och detta var den andra som blev en av dom
filmer som spelade in mest pengar.
Den ligger på 3:e plats med 34 mille USD i inspelade pengar.



Inspelad på Hawai med många härliga scener.

Elvis som Chad Gatés vill inte ta över sina föräldrars Annans Ranch utan
vill klara sig själv och startar en Turist byrå och flänger runt på alla
möjliga ställen med oftast brudar.

Filmbruden är Joan Blackman som på denna bild Elvis spelar en av dom många
sångerna för i denna film. Hon är Elvis fästmö men det är fler som slåss om
den platsen.







Här ses hon till vänster om E dom andra brudarna är med i filmen som
turister och naturligtvis trasslar det till sig.



Filmen innehåller inte mindre än 14 låtar och då en av mina favoriter från
60-talet. Rock A Hula Baby.

http://www.youtube.com/watch?v=fgDeVqn85GY


På min 10 gradiga skala ger jag den en 7. Härliga  scener, snygga brudar.

Farbror Sid
2011-01-22 @ 22:08:48
URL: http://farbror-sid.se/

Min favvolåt också från den LP:n.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0