En Faaaaantastisk Bok Från 1958

Tack för alla svar på frågan i förra inlägget.

För några år sedan fick jag tag i den här fantastiska boken.

Boken är utgiven av General Motors 1955 och reviderad 1958 och handlar
om Styling och Design, den innehåller mängder med bilder och text från olika
formgivningssteg och händelser.



Bokens framsida  visar en enorm färgparkt från inredningstyger.
Vi skall veta att General motors gjorde en massa annat än bilar.



I skymningen ter sig GM,s design avdelning som en gigantisk katedral hela
byggnaden till vänster. 

Jag kommer att ge er lite mer bilder då och då.



Larsson
2011-01-03 @ 05:14:09
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Kul bok... snygg vestibul (sista bilderna)

The StarChief
2011-01-03 @ 20:33:36
URL: http://starchief.blogg.se/

Japp magnifik foajé




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0