En Laddad 58:a

Nu har faktist snön smällt i ett par dagar och det känns redan bättre,
våren kommer krypande.

Vad som oxå inträffat är att det blivit snorhalt på vår gårdsplan och idag
när jag skulle förflytta mig till 50-talet(dvs garaget)
Gjorde jag övningar som hade renderat i minst 9,8 i ett konståkningsprogram
att jag inte föll och slog mig fördarvad är en gåta.

Den här läckra bilden på en laddad 58 skickade en kompis till mig.



Trolig reklam för winchester hagelpatroner.

Men I USA säger man oxå att en bil som har mycket tillbehör och Options
på sig är loaded (laddad).

Så just nu skruvar jag av ett fräckt tillbehör på min 58:a nämligen ett
memory seat.
Ett elsäte som flyttar sig bak när du stänger av tändningen och som flyttar sig
tillbaka när du vrider på nyckeln, och när du fäller fram ryggstödet för att kliva
ur bilen åker sätet fram så att det skall gå lättare att kliva ur och när du fäller
tillbaka ryggstödet så åker sätet tillbaka. I övrigt funkar det som ett vanligt
elsäte.

Ett ovanligt tillbehör 1958 men tänk att det var över 50 år sedan man hade såna
här prylar.


mackssons
2011-01-10 @ 09:38:49

Hej

hittade inte din mail adress någonstans,så det fick bli en kommentar istället.

en verkligen intressant sida ,som lär bli återkommande,besök gärna www.mackssons.se

mvh owe/mackssons

Patrik, lincolncadillac på youtube
2011-01-10 @ 18:03:37

..Ja det e väl sånt Volvo etc.. skryter om nu! HAHA!! Fanns nog på Mercury Turnpike Cruiser 1957 också... (Option)

Larsson
2011-01-10 @ 18:51:56
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Vi gamlingar måste ta det lugnt i halkan... (kan man få se en film när sätet går fram o tillbaka?)

The StarChief
2011-01-10 @ 22:05:51
URL: http://starchief.blogg.se/

Hej Mackssons trevligt med nya besökare, jag skall kolla in din sida.

Jodu patrik det käns ibland som man glömt att många coola prylar från förr.

Larsson har rätt vi måste smyga oss fram..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0