Missad Tidsmaskin På Auktion

Den här fantastiska väskan i brunt skinn hittade jag på vår lokala auktionsite,
tyvärr missade jag när den gick ut.

Det spännade var inte själva väskan utan karisman runt den, så jag var tvungen
att åka dit och plåta den. Den här tidsmaskinen skulle jag sanslöst gärna
vilja ha.



Den här väskan har varit med om så mycke så bara att lägga hande på den
gjorde att jag fick gåshud.



Väskan har varit på massor av olika hotell över hela världen.



Det var inte hotellmärkena som fick miga att darra utan det här märket och dom
sanslösa dekalerna på sidorna.
Svenska Amerika Linjen suck........



Gripsholm ett av dom vackra fartygen som trafikerade linjen NewYork -
Göteborg mellan 1957-1975.



Gripsholm 1958. i stockholm



På andra sidan väskan sitter den här dekalen.



1923-1946 trafikerade detta fartyg linjen.
Drottningholm som målats vit på 30 talet och väskan var med på en resa här.
Brrrrrrrrrr

Tänk vilka härliga känslor en gammal väska med några dekaler på.
och jag är lite sur för att jag inte var med på slutet på auktionen men å andra
sidan är kanske tusen spänn för en tidskapsel dyrt.

Här kommer en härlig bild från en av salongerna på kungsholm



Snyggt så det förslår. och hade båtarna gått idag så skulle jag  åkt.



Eli
2011-01-12 @ 22:47:59
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Ja, 1 000 pix är mycket för en tidskapsel. Men eftersom du har en blogg så är ju resväskan ändå förevigad nu. Bra!

lincolncadillac
2011-01-12 @ 22:53:26

..Hmm.. Då får du kanske fortsätta på detta imorgon!! .För ett av skeppen hette Stockholm och det blev ju "berömt" 1956 när det seglade på det Ialienska fatyget Andrea Doria.så det sjönk.. .så blir det lite bilanknytning iallafall! för på det skeppet var lastad en special "dream car" som byggts i Italien För Chrysler... häftig bil (har glömt vad den hette. så den kom ju tyvärr aldrig fram!

The StarChief
2011-01-12 @ 23:29:57
URL: http://starchief.blogg.se/

Japp det har du rätt i Eli.



Andrea Doria ja, har faktist en bok som jag fick

om det en gång och i boken ligger ett tidningsurklipp och storyn var att boken tillhörde någon som var med.

Peter
2011-01-13 @ 18:21:44

Satans grym väska! Såg ut att passa utmärkt i skuffen på en 58'.

Och på tal om Andrea Doria så hade vi en fackbas på jobbet som hette Andrea och som var så jävla kass att vi kallade henne "Andrea Doria - Skeppet som sjönk"!

Clinen
2011-01-14 @ 12:28:40
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Ja 1000 kronor kändes verkligen dyrt för en sliten gammal väska. Men ibland får man bara otroligt starka känslor för saker och kan inte glömma bort dem. Då kan pengarna kännas mindre viktiga för en. Det är i efterhand man tänker "nej men gav jag verkligen så mycket för DEN saken?" Vi får hoppas att du hittar någon liknande väska men billigare =)

The StarChief
2011-01-14 @ 23:01:38
URL: http://starchief.blogg.se/

Sant C det var mycket pengar men fy för sören vilken känsla det var att röra den.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0