Något Från 40-talet

I Januari 1947 kom den här Hemmets Veckotidning ut.
Framsidorna på dessa härliga tidningarna är som färdiga tavlor.

Det var ett tag sedan jag hade något från 40-talet.

Med härlig skidluva och stavar ser hon oföskämt fräsch ut men det är väl
i en varm studio.




Ett uppslag från insidan handlar om frukostklubben.



När jag var mindre satt jag oftast som limmad vid radion och lyssnade till frukost
klubben med Sigge Furst.
Och just 1947 firar programmet ett år, men det höll bara på till 49.
Men det togs upp igen 1955, och jag lyssnade på 60-talet så dom höll
på ett tag nämligen till 1978 och hela tiden med just Sigge som programvärd.

F.S.
2011-01-06 @ 07:28:44
URL: http://farbror-sid.se

Jag låg kvar i sängen som grabb och lyssnade på frukostklubben, ofta (inte alltid) var väl artisterna ganska tråkiga för en liten grabb, men kanske var det just Sigge som lyfte programmet. Kommer du ihåg glada sångrefränger med Gastarna och Papegojorna med Hasse Tellemar som snackare och musikant "å nu sjunger Gastarna...".

Oj, nu gjorde jag en googlesökning på just det och nu kom det fram några reultat på just Gastarna och Papegojorna, det har det inte gjort förr!

Mercury
2011-01-06 @ 09:26:44

Jag minns frukosklubben mycket väl,vår familj lyssnade alltid. Det var söndagens höjdpunkt tror jag.

Hans hade en medryckande röst som alla blev glada av.

Eli
2011-01-06 @ 10:10:51
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

HV:s omslag från 1940-50-talen är härliga. Och kul med läsning om Sigge Fürst. Minns även jag programmet. Och att min bror brukade komma in och väcka mig (som ville sova) med ett hurtfriskt sjunget "Godmorgon godmorgon!". Inte poppis.

The StarChief
2011-01-06 @ 11:39:09
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag kommer mycket väl ihåg programmen och det var nog som ni säger att just Sigges härliga radioröst gjorde grejen. Tyckte alltid om honom i filmer oxå.

Ett annat radiprogram som jag inte missade var PÅ MINUTEN som jag garvade hjärtligt åt många gånger.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0