Tapetjakten

Vi planerar att tapetsera om i ett par rum och jag samlar in lite tips
och olika förslag har man ett mönster eller fragment kan man ju få en tapet
tillverkad, betyder inte att jag skall göra det men jag tänkte hålla alla
dörrara öppna.

När jag tapsearde om i mitt kontor fick jag bort en stor del av den tapet som
satt där just då och bakom den kom det fram en underbar 50-tals tapet.
Jag kunde inte förmå mig att tapetsera över den utan lämnade kvar en öppning.




Tyvärr gillade en av katterna tapeten och gnuggade av lite i mitten.

Skall sätta en ram och glas över den, eller en liten lucka som man får öppna.

Vet att 50-talsjakten har snygg tapet och ett bra tips. Larsson har ett tips
på sin blogg. Clinen har gjort ett par tavlor av gamla tapeter.
Men jag välkomnar fler tips och om någon har en liten bit över
eller vet var jag kan få tag i lite bitar så hör gärn av er.

Eli
2011-01-12 @ 22:46:45
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Lycka till i tapetjakten! Åh, vilken känsla det var att få upp en originaltapet i lyan. Har några bitar kvar, att göra tavla av och rama in som minne när jag flyttar så smpningom.

The StarChief
2011-01-12 @ 23:31:33
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag kan tänka mig känslan och funderar på att dra upp en orginaltapet i köket och sätta panel nederst så kan man få ut max av en rulle.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0