Från Auktionen.50-tals porslin

Den här lokala auktions stället som jag frekventerar har tyvärr ett sätt att sälja
som gör det lite knepigt dom lägger ihop flera prylar i en låda sen är det ju budgivning
över nätet som typ tradera.

Men är det bara en sak man vill ha i den där lådan så brukar det bli dyrt för priset
trissas upp.

Här kommer några prylar som jag gärna vill ha men......



.....jag vill bara ha det lilla lövet och fatet vid sidan om.
men hela gruppen är redan uppe i 350 spänn. Man skulle hittat en eller
två partners så kunde man samköpt.



I det här gänget vill jag ha ....

 Den snyggingen.

 och den här fräcka smörasken.



I det här gänget har jag oxå fastnat för....

 En Härlig kopp och fat.



En underbar karott, mycket av prylarna är rörstrands.
och säkert någon som säljer sin samling.
Bringaren är inte dum den heller.

Men enriktig höjdare som jag är sugen på ligger i en annan låda.



En 3D View Master skaaaak daarrrrrr.
men nån annan vill säkert ha nallen eller bokmärken eller nåt annat i samma låda
än en gån skulle man vilja hittat några partners.



Clinen
2011-01-14 @ 12:35:11
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Sådant är lite jobbigt. Men jag förstår att de lägger ihop sakerna på det viset. Det blir ju otroligt mycket jobb om de ska alla sakerna var för sig. Du har ju redan valt ut alla godsakerna så det kan bli svårt att hitta någon att dela med :P

The StarChief
2011-01-14 @ 17:35:11
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo det är sant. Jag har i alla fall lagt lite bud

på grejorna.

Lybtar
2011-01-15 @ 18:02:35
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

ÅHHH fasen, Bimbo koppen, alla tycks hitta dessa utom jag! Den röda kannan ser väldigt bekant ut.

hoppas du har tur.

Anonym
2011-01-15 @ 19:14:11

Äshhh jag vann inte ett dugg varje låda passerade 500 spänn. Jag var inte hemma heller så jag kunde gå med, Jag var högst på allt när vi åkte hemmifrån.



Retrolux
2011-01-16 @ 21:27:19
URL: http://retrolux.blogg.se/

Hmm. Typiskt. Det är så tråkigt att det blir så. Många gånger vill man bara ha någon av grejerna på brickan. Är det andra grejer som är något att ha så kan man ju bjuda för att sedan sälja vidare men det blir ju ganska mycket extra jobb.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0