WK Möbeldesign från 1958, del1

Möbler från WK skulle tilltala unga när man möblerade 1958.
Här kommer några härliga bilder från det nymöblerade huset/lägenheten.



Härliga möbler men faktist inte så fantastiskt låga priser.



Jag har prislista oxå och den lilla Soffan kostade faktist 997:- och mattan 410:-
med dagens prisöversättning blir det faktist en slant.
Idag får man väl nästan en matta och soffa på IKEA för samma pengar.
Så möbler har nog blivit lite billigare



Tillägg.
Eli I femtiotalsjakten frågade om design på soffan och det kunde jag ju
lagt till.
Den heter "Studio" design Hiort of Ornäs teakstomme med vävt grått tyg.
samma design soffbordet som kostade 225 spänn.


Eli
2011-01-19 @ 23:35:26
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Har den coola soffan på andra bilden något namn/formgivare?

Clinen
2011-01-20 @ 13:01:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härliga bilder! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0