1964 Fotvård i Färgaffären?

Den här annonsen från 64 talar om att man kan köpa en massa fotvårdprylar
hos färgaffären så här till sommaren.
Undrar vad båtratten har för symbolik, jag fick bara svart färg med mig hem
från färgaffären igår. Jag kanske skulle måla fötterna svarta och uppleva
barndomsminnen från när man varit ute barfota hela dagen och när man kom
hem blev man kallad svartfotsindian.


lincolncadillac
2011-07-15 @ 02:25:21

Kopplingen Fötter-Båtar.. förmodligen för att fötterna skall vara rena o fina o barfota när man går på Mahogny däcket på sin Riva eller Chris-Chraft racerbåt!!?:: Gärna lite snygga bilder/annonser här på din blogg på sånna 50-talsskönheter.. (vissa lika fräcka som bilarna)

The StarChief
2011-07-15 @ 13:06:18
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo det är så sant lena fötter på båtdäck skall det vara.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0