Fynd Från Byloppisen

Den årliga loppisen här i byn gick av stapeln igår och som vanligt var ett besök inplanerat. Byloppisarna har samma status som friidrotts VM och det är alltid  Bolts bror eller Callurs syrra som hittar godbitarna.

Jag fick i alla fall med mig några kul saker men det är inte riktigt som förr.



En Teakbyrå stod 3 meter innaför staketet och min intränade BATMAN dykning resulterade i att jag fick denna men den andra som stod 15 meter längre bort sög en skäggig BOLT hem på.

En röd Cockums med emaljskada på pipen som jag inte såg föränn jag krupit ut mellan bennen på alla som trängdes vid borden, men vadå pengarna går ju till idrottsföreningen.

Några plastaskar till husvagnen och några orange äggkoppar oxå i plast som bara fastnade i handen. En väggfotogenlampa köpte jag vid "FINBORDET" pasar fint i Saloonen.



Jag brukar alltid köra tillbaka en kvart innan dom stänger för då har all försvunnit (nästan) då hittade jag dom här teaksängarna som man kanske kan ha användning för nån gång.
Nu fick min fru huvudvärk trots att hon hittat en snygg julstake.
På tal om jul så hittatde jag inte en ända gammal julgransbelysning vilket är slim.

Ja det var ju lite kul prylar och egentligen behöver jag inte en ända av dom hahahaha.
Men det gagnar ju idrottsföreningen.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0