Helgens Loppisfynd & Stockholm Rockers

Efter helgens loppis runda och besök på vår festivalvecka kommer här
några av höjdpunkterna.



Ett ZEBRA fat till vår ZEBRA samling, Vi jobbar för att få ihop dussinet med T-koppar
vi har 9. Ett snyggt karottunderlägg fastnade oxå i handen.



Kunde inte låta bli den här fräcka askfatsgruppen, och nu har vi tre såna här
grupper så då är det en samling tusan oxå.



Helt felfria badminton rack. Får mig osökt att tänka på när man spelade på gräset
eller grusgången som liten, och ibland lossade den lilla röda gummiploppen på
bollen och for iväg till en annan planet.
Dessa med träskaft ersattes efter ett tag med metall del mellan skaft och nätdel
och hade man såna var man kung.

Min gitarrkariär började med ett sånt här framför radigramofonen till Elvis Hound Dog.
Min gitarrkariär slutade med ett med metalldel, fick aldrig till det riktigt med
förstärkaren.

Jag saknar nät, orginalbollar och stollpar ifall någon skulle ha ett par över.



Hittade en fräck rengöringstvål från den gamla goda tiden, instruktionen påminner
om den metod som jag annammde då jag jobbade lite som bilrekonditionerare.
Ett kalliknande skikt bildades på rutorna efter polering som man sen torkade bort
med en mjuk trasa, oslagbart bra.

Rock, Roll

På en av scenerna i lördags Spelade Stockholm Rockers en jäkla massa bra Svensk
Rock,n Roll. Gitaristen som jag redan glömt namnet på hade spelat med Jerka, Lenne
and The leakings, Shaines mfl.
Riktig bra, Här kör man Egon Kärmans Hit, Kom Ner Från Taket.



Avslutning med basklättring uppskattades.

Clinen
2011-07-11 @ 22:11:50
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Åååh, nu vart jag avundsjuk ;P Jag spelade badminton i en liten klubb ett tag. Hade varit riktigt roligt att ha rack från tiden =) Kul!

The StarChief
2011-07-12 @ 01:11:16
URL: http://starchief.blogg.se/

Vi kan spela lite när du kommer förbi?

Åke Eriksson
2011-08-02 @ 09:06:06
URL: http://www.wasaexpress.net

Den svängige gitarristen heter Johnny Lundin med Stockholm Rockers. Ej att förglömma var det han som lanserade JENKAN med Jan Rohde & The Wild Ones vid 60-talets början.

The StarChief
2011-08-02 @ 21:59:15
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för infon Åke




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0