Loppisfynd och 50tals-Möbler

På vägen hem från Höganäs Stannade vi till på Förmedlingscentralen i Tyringe,
som idag inte har samma förmedlings status som det en gång var.
Väldigt mycke nytt bl, annat en hel sektion med retroprylar typ tavlor
, brickor mm mm

Lite möbler med härlig stil fnns det dock.



För 4000:- kunde man bli ägare till denna härliga grupp med soffa, 2 fåtöljer och
ett bord. För nästan tusenlappen kunde du även få med dig sidebord skåpet.



För en 500 hundring kunde denna hylla bli din lite små märken här och där.

Fick jag då något med mig hem ?? jorå en skitsnygg telefon i gul-beige färg.



På en lång hylla med en massa porslin och fat stod det ett föremål som var av
intresse och som vi köpte.
Ett fat av märket BRAZIL så nu har vi 3 objekt i denna serie vilket innebär att
man har börjat en samling.



Ur retroavdelningen köpte jag en kalender.



Jag vet att halva året gått men den var snygg.  Det fanns massor med Coca Cola prylar.

I bokavdelningen hittade jag ett gäng med Barndoms klassiker som jag fortfarande
kan läsa då och då.
Känner ni till Alfred Hitchcocks Böcker om dom 3 ungdomsdeckarna som hade
sitt högkvarter i ett skrotupplag.
I Tyringe hittade jag 22 st ex som jag inte hade, så nu skall här läsas deckare igen.



Här några ex, passar bra i vår ungdomshylla.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0