Några leksaker från Förr

Satt igår med en gammal polare och pratatde om den gamla goda tiden då bilar var mindre och om dom gick sönder så var det pga omilt hanterande med hammare eller andra customiseringar.
Dom kostade mindre än dagens dyrare i skala 1:1.

Japp vi pratade leksaksbilar, och då kunde jag inte låta bli att gå ner i källaren och hämta några av dom bilar jag hade som liten parvel, jajamensan jag har faktist kvar några.



MATCHBOX, LESNEY, CORGI TOYS, HUSKY var några av namnet på alla fräcka småbilar.

Många blev cabbar eller lackades om.



Brandchefsbilen passar ju mig med betckningen CHIEF och den gröna Lincoln är väl dom enda med orginalfärg kvar sånär som det svarta taket.

Tänk att redan som liten pekade jag ut dom amerikanska bilarna när det skulle väljas leksaksbil.

Tänk om jag haft kvar ALLA mina gamla bilar, speciellt dom stora i plåt med batteridrivning och en liten dosa med ratt som man kunde styra och köra.

Ni kan ju själva försöka se vad det är för olika modeller.

Kanske jag hade hittat några idag om jag begivit mig till samlarmarknaden i Degeberga men jag var stark och stod emot.
Lincolncadillac
2011-07-24 @ 22:55:56

Bild 1 Ford 65 och 61, Cheva 59 och 64, Buick 59..---Bild 2, T-bird 58-60 och T-bird 61-63, Olds Toronado, Lincoln 64 eller 65,




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0