Några Plastprodukter Från Förr

Här kommer några kul prylar av plast från en period då kofångare, Navkapslar, bilinredningar
och andra stora saker var av tyg eller metall och plast.
Plast var en lite exclusiv vara då och inte som idag när vi vräker ut plastprodukter som egentligen borde varit bensin.



Min fru gillar dom här vattenkannorna och har några stycken, och tänk dom funkar forfarande utmärkt att vattna med.



Den här saftkaggen från ÖNOS trodde vi var en sån där enliters som lätt skulle få plats i kylskåpet men den var nästan en hel Gallon. Har inte provat ännu men ni ser jämförelsen med colaburken.



En Dänkflaska för att väta tvätten som skall strykas, funkar lika bra som att ta vattnet i munnen och spruta ut det över skjortan.



Jaha en röd till, men det finns en lila någonstans oxå.

Nu skall jag på bio för att se hur Harry fixar av vifta med sitt spö och med det
sdäger jag för idag adjö.
eli
2011-07-19 @ 07:07:44
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Plast i all ära, men jag fastnar för de två svarta stolarna i inlägget :-) Har aldrig sett en trappstegspall med svart - snyggt!!! Är det Lilla Åland på den andra bilden eller en snygg ommålad "bonnstol"?

thomas
2011-07-19 @ 07:45:44

Dänka, det var ett tag sedan man hörde det ordet. Vet dagens ungdom vad det betyder...?

The StarChief
2011-07-19 @ 08:27:28
URL: http://starchief.blogg.se/

Hej Eli, stolarna är mamlsten stolar som min morfar betsade mörka för att matcha köksbordet.



Thomas: här finns många prylar som mina barns kompisar aldrig sett eller hört om speciellt kul är det när dom skall ringa på fingerskiva haha






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0