Nostalgia: Concourse The Charm

En av mina favoklasser på utställningar är sk Tema. Man skall matcha
bil, kläder och lite annan tidstypisk rekvisista.
På 80-talet van jag och min Fru 3:e resp 1:a pris på POWER MEET i den klassen.

Här kommer några av årets bidrag på Nostalgia.



Den här fina Amazonen från 67 drog på en husvagn från samma år och ägarna
hade ett fint picknick bord, och härliga attribut.



Ett annat par hade verkligen gett allt.



Massor med härliga prylar, jag hade gärna haft dom fräcka tältsängarna och
den blåa radion.



Dockan var nog substitut för barnen som inte var med. Härligt snygg SAAB.

Nästa snubba hade nyare Volvo men en rejäl bunke fräcka plastprylar och
det visade sig senare att det är Bloggkolegan FLAK i nostalgimacken.



Nästa bidrage var en ovanlig Dodge Cornet 500.
Men med tanke på looken hos dom båda ägarna hade en hederlig custom pärla
från 50-talet passat bättre tycker jag.

 

Från Polen kom en en fräck Cheva Stepside med Hilly Billy stuk.



Undrar vad dom sa i tullen när dom försökte smuggla in en ko.



Detta var mina favoriter men ingen av dom vann.


F.S.
2011-07-11 @ 09:13:59
URL: http://farbror-sid.se/

Det är ni som förhöjer stämningen på bilträffar. Utan er skulle det inte var det samma!!

Flak
2011-07-11 @ 16:44:23
URL: http://nostalgimacken.blogspot.com/

Nyare Volvo? Blå Mocca brukar bli kallad gammal bil så Tackar=)

Och vad vore bilträffarna utan prylarna...för lite kuriosa skadar ju inte....LITE var det......

Och skulle vi har gamla prylar?...inte då..men nån liten pryl har vi nog..om jag letar=)

En varm men mycket trevlig dag och fantastisk utställning.

The StarChief
2011-07-11 @ 19:49:26
URL: http://starchief.blogg.se/

Flak: När "Ovanliga människor" brukar fråga vad jag har för bil brukar jag säga en alldeles ny Volvo, vadå säger dom och sneglar på min 89 eller 85 därav ny hehe. Håller med- utställningen är superb.

Därmed såger jag i samma mening att det är vi som är dom normala.( PS köpte en fin 84 häromdan så nu åker nog 89.an




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0